Vanliga frågor

Vad är ClimateScore?

Climate Score är ett unikt sätt att värdera, jämföra och göra klimatsmarta köp av produkter. Med Climate Score får du som konsument en samlad värdemätare på hur klimatsmart, hållbar, ekologisk, naturvänlig mm, en produkt är. Genom att jämföra Climate Score mellan olika produkter så kan du avgöra om en produkt - sammanvägt - är mer smart än en annan produkt och därigenom göra ett bättre val utan att behöva göra omfattande undersökningar på egen hand. Climate Score är alltså mer än bara en produktmärkning - ett sätt för dig att bidra till en hållbarare värld. Läs mer om Climate Score

Var är min order?

Direkt efter beställningen skickas en orderbekräftelse till din registrerade mejladress där du finner all nödvändig information om din order samt en länk till vår webbsida. När din beställning är skickad kan du även se ditt kolli-id och spåra din försändelse via fraktbolagets hemsida.

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Vi använder Klarna Checkout som gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. Klarna Checkout erbjuder betalsätt som t ex kortbetalning (VISA, Mastercard), faktura och direktbetalning bank. Läs om Klarnas fullständiga villkor genom att klicka på ”Villkor för Klarnas Shoppingtjänst” vid steget ”Gå till betalning”.

Kan jag ändra betalsätt efter att ni skickat min beställning?

Efter att en beställning är skickad kan man tyvärr inte ändra betalsätt.

Fri frakt

Vi erbjuder fri frakt på order över 499kr.

Kan jag ångra eller ändra mitt köp efter beställning?

Vi arbetar ständigt med att leverera beställda produkter så fort som möjligt. Därför går alla beställningar direkt till vårt lager för packning och kan inte ändras efter det att du genomfört köpet. Om du upplever problem med ditt köp kontakta oss på [email protected].

Vänligen se till att dina personuppgifter så som namn, adress, telefonnummer, mejladress och personnummer är korrekt innan du slutför ditt köp. Om du ångrar ditt köp eller önskar att byta ut en mottagen vara, hänvisar vi till vår returpolicy.

Har du ångrat ditt köp eller har du av misstag beställt fel vara?

Är dina varor oöppnade/oanvända samt ej har bruten plombering kan du använda dig av ångerrätten som gäller i 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Vid nyttjande av ångerrätten står du som köpare för returfrakten. Vi godkänner inte returer i de fall då produkterna är öppnade eller använda. I dessa fall tillkommer det en fraktkostnad på 79kr för att få varan skickad till sig på nytt.

Vänligen kontakta alltid kundtjänst genom att maila, [email protected] innan du returnerar en vara, oavsett anledning, för snabbast och säkrast hantering av din retur.

Hur gör jag en reklamation?

Vänligen kontakta kundtjänst, [email protected] innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning för instruktioner och snabbast möjlig hantering. Felet ska normalt vara ursprungsfel och inte orsakats av felaktig användning/hantering av varan. För att anmäla att en vara du beställt från oss är felaktig rekommenderar vi att du kontaktar oss genom e-post på [email protected]. Glöm inte att inkludera information såsom ordernummer och produktnummer/produktnamn. Beskriv felet noggrant för snabbast möjlig hantering och ange om du vill ha ny vara eller pengarna tillbaka.

I många fall kommer vi att få behöva få tillbaka varan för att hantera reklamationen. I sådana fall rekommenderar vi att du skickar varorna på ett spårbart och försäkrat sätt, eftersom du som avsändare har ansvar att säkerställa att varorna kommit till oss. Det är normalt kunden som initialt lägger ut för returfrakten. Vid godkänd reklamation ersätts kunden alltid för returfrakten. Det är endast för godkända reklamationer som vi står för frakten.